Friday, March 28, 2014

Cerita pasai preparation for 3rd baby

Pejam celik lagi 6minggu nak kena zass perot @38w..harap2 jangan la lagi turun tanda awai dari tu..risau..rasa mental belum prepare betoi2 lg...

Akan tetapi barang2 utk adik baby 80% dah ready..bukan byk sgt pun barang nak beli..banyak harta pusaka warisan dr kakak dan abang dia...

Aritu ada basuh baju2 lama ni..siap ada 4 batch baru settle.rasanya baju nak pakai kat umah xbeli dah pun xpa.cuma baju nak jalan2 ja kena beli serba selai dua.

*Babycot dah ada warisan dr zhea
*Carseat dh ada adeeb punya tp asben kata nak kena beli satu lg senang kat dua2 keta ada
*stroller @buggy dah ada zhea punya tahan sungguh mclarren quest tu.lepas adikbaby besaq bleh letgo lagi rasanya
*walker dah ada zhea punya jugak
*bouncer aka rocker dlu ada zhea punya tp terjual la pulak.tgh pikiaq ni nak beli ka dak.ada opismate nk juai murah melampau.tak beli mcm murah sgt klu beli risau adeeb p hayun adik x brenti pulak
*tilam..pakai zhea punya jugak (hoii mmg barang dr zaman zhea punya byk)

Utk mama baby maybe tambah nursing bra,pad,stokin bola hihi,phytonatal nr ja kot..

Insya allah kali ni nak pantang sendiri jgk
Tgh mikior hui...saheh mencabar pantang jaga 3 org anak..huhu..all the best utk diri sendiri.

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...