Friday, January 6, 2012

RM27 sahaja

Pagi tadi..lepas antaq Zhea pi school, awai lagi..sempat singgah Market Bayan Baru..beli barang masak untuk minggu ni..memang bertekad nak berjimat cermat..haha amik beg duit..ngam2 bawak keluaq RM27 sahaja!!

Memang bugdet nak beli ikut banyak mana duit yang bawak dalam poket..Selalu kalu pi market..bawak beg duit..duit ada lebih dalam tu..selagi tk abis..keja membeli ja..macam2 yang menggoda kat market tu..ikan2 nampak cantek2 belaka :)

Dapat la :
  • Ikan Cencaru size sederhana 5 ekoq - RM2
  • Ikan Pelotan Potong 2 ketui - RM3.50
  • Udang Kecik - RM3 (habuan nak buat rampai sayoq2)
  • Daging Tempatan - RM10
  • Sotong - RM5
  • Sayoq Bayam 1 ikat,kacang buncis,Cendawan 1 packet -RM3.5
Total RM27 ngam2..Murah plak barang basah arini...tu pun sebab tak beli ayam..hat beli sekoq aritu pun tk masak2 lagi :P
Klu dak..rentas jgk lagi RM15 untuk ayam




No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...