Monday, January 30, 2012

cerita ari senanyan

Bangun pagi...siap apa yang patut..zhea arini pakai baju biasa.xyah pakai school uniform.sebab arini ada bithday party kt school dia.celebrate birthday utk bulan 1 & 2.excited dia tadi pagi tengok banyak belon gantung2 kat school.


LepAs antaq zhea,kami terus ke clinic 24jam (oh ya myhubby keja ptg) so pagi mmg kami antar anak sama2.terus ke clinic sebab mata saya bengkak merah balik.belah kanan ni kerap sungguh kena attack!!!!dari semalam lagi merahnya saya syak mmg sakit mata tapi bukan jenis berjangkit tu.kerap sangat mata kanan jadi merah gitu.x besa plak jangkit ke org lain.cuma saya yang tak selesa.rasa mata "bersergai" yakni...mata dok brayaq rasa mcm ada pasiaq dalam mata.taik mata jangan kata la mangkit tidoq mau tau la.hehehe.saya jgk agak bkn sebab pakai lens lama ka hapa.sb weekend saya x pakai lens langsung.doc cakap mata kanan saya ni sensitif senang allergy.cuma kena pandai2 try and error apa yg di allergykan.bila dah tau senang nak avoid.


Jadinya dapatla mc sehari!!!bukan yg byk2 ari mcm sakit mata berjangkit tu.hoh nyampah!!!bkn apa mau kerap mc pun ada bahlol2 suka mengata jgk cemuih.hampa tak kena apa hampa tau.


Lepas tu balik umah rileks2 ja.pukui 12 ambik zhea.tak antaq dia umah kakmidah pun.sebab dah saya cuti.saya plak perasan kat mata zhea ada ketumbit kecik yang dah sakan masak ranum!!!rasa mcm nak picit ja...tapi soheh zhea tak bagi..sakit..seryau la sama.


Tadi time ambik zhea...sempat la sembanh dengan teacher dia.madam zu cakap zhea ni satu ja problem...jenis payah bukak mulut..contoh mau teacher dia tnya nak tambah nasik ka ayaq ka..mau nk terkencing sangat baru dia habaq...jemaat lepas ada water play kat school.lepas siap mandi..zhea terkencing lam seluaq!!!takdan nak habaq...grrr....tapii dalam sengap2 zhea kalu tanya number..phonic sounds dia ingat semua...yang tu ok plak teacher dia kata....saya cakap zhea ni nak kata cakap potpet tak brenti tak jgk..kat umah dia cakap byk jgk..tp kdg dia pendiam jgk..ikut mood dia la.saya rasa zhea masih lagi culture shock..pelan2 nak sesuai diri.yang saya tak risau..dia sangat2 enjoy nak pi school sekarang.dan dia byk learnt benda baru yang dia bok balik kay rumah.contoh:phonic song..nyanyi mcm2 lagu yang saya x pernah bg dia dengaq sebelum ni.ada dalam 5 lagu saya dok igt dia menyanyi..dah boleh baca doa siap malay translation lagi...nampak dia punya level confident pun..dah makjan bertambah...bab bersosial dgn kawan2 tu..dah ada skit2..ok la kot..baru 2 bln...tgk 5 6 bln lagi..makin ok kot...


***huwaaa nk stop sat.nk p prepare goreng pisang.hehehe


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...