Monday, January 16, 2012

Cerita Adeeb

Kadang2 rasa marah geram kat depa macam nak pecah dada!!
Macam2 kerenah, tapi...hampa la penawar di hati mama :) ................ (wewittttttttttt)
Sungguh mama tak tipu anak2 ku.

Adeeb walau kadang mama geram..adik jenis ngekoq mama pi mana pun dalam rumah..jenis suka ngekoq sambil tarik sluaq (nasib mama tak pakai kain batik, kalu dak naya)..Terutama kalu pi dapoq..tengah masak..kalutla nak suruh dukung nak tengok nak masak apa...time tumbuk cabai pun sama..kalut nak menulong sangat..sampai last2 lesung batu kena semunyi..adeeb suka main lesung batu..dia besa angkat sendiri mak lesung tu..bukan anak lesung..mak lesung ok!!
sambai belacan pun takdak kat rumah kita..nak blend pakai blender ayah kata tak sedap..sambal belacan berbuih2 apa kebendanya.Last sekali mau nak makan sambal belacan kena beli..tak pun makan kat kampong suh tok tumbok..haha ok apa..bg alasan adeeb kacau time tumbok cabai..Kadang...dia dok depan tgk tv..dengaq ja bunyi dok menumbok..terus terpa mai dapoq..nak nak nak..

Dari Jumaat lepas Adeeb tak brapa sehat..batuk..kahak banyak sangat..tp tak demam..semalam lepas minum susu muntah penuh cadar..sian..lepas muntah tu baru nyenyak dia tidoq..bangun pagi ni nampak dia sehat sikit.

Hobi dia adalah mengfollow apa yang kakak buat..bagus jugak tu, kakak nyanyi phonic..dia pun ikut..kakak menulis..dia pun nak menulis :) Time baiklah kan..mai time bekelai...hang tampaq aku..aku tampaq hang..


ni time bergadoh..depa berebut kepala ikan biru tu..beli 2 sorang satu..tp perangai zhea..barang dia kedekut..barang adik kira hak dia jugak..so adeeb nak la ambik pala ikan hak dia..zhea tak bagi..adeeb mengamok tampaq muka zhea..zhea tampaq balik..last2 dua2 kena tarik jauh2 nak leraikan gadok depa..
huwaaaaa
ni zhea betoi2 nangis..sampai nampak anak2 tekak!Zhea mau keryau suka sangat buat parah!!!

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...