Monday, November 14, 2011

Cerita Ceriti Hari Senin

1.Mood yang tak berapa rajin nak update blog, malas nak transfer gambar dari camera.

2.Minggu lepas balik dari cuti Raya Haji, pagi2 Rabu bangun awal konon nak masuk opis awai (8am) time tu, anak2 still lena baik punya.Hubby yang nak antaq anak2 ke rumah KakMidah..pastu konon2 saya boleh la sampai opis awai...sekaliiiiiiiii....cari kunci keta tak jumpa!!! marahnya..marahnya..marahnya...nak bawak TW..huh tak sanggup..takut abis terkemek2..jadinya pakai kunci spare Kancil yang takdak remote untuk alarm..kena kunci manual...menyampah betoi..(rasa mcm terbawak balik kunci & tertinggai kat kampong la....)..kalu hilang jugak..sapa yang bagi hilang kunci tu la kena ganti pi pasang alarm lain..hehehe

3.Aritu Zhea asyik sebut nak Angry Bird2..mau lalu tepi keta yg ada patung AB sangatla..excited..cemana dia tau, entahlah..maybe dari umah KakMidah kot..anak2 dia rajin dok main kot...Saya ckp kt hubby kita kena buat sesuatu dengan membeli sebijik Tablet kat anak (yang sebenarnya mak dia yang nak guna lebih)...Maka berjanji lah kami nak share sorang separuh untuk membiayai cost sebijik Samsung Galaxy Tab 10.1...tapi..bila sampai kedai...bukan Tablet yang di bawak..tapi S2....huwaaa...di sebabkan saya merajuk tak dapat Tablet..tak mau share!!! maka S2 hak mutlak si suami ja la.jeles betoi..ingat nanti nk pi bli ja sengap2 bila dapat B..jgn harap nak guna ok...tp la ni tengok Zhea dah pandai main Angry Bird kat henpok ayah dia..rasa nya takyah beli Tablet lah lagi buat masa ni.Jimat duit mama, zhea oit,,.,bleh mama beli benda lain :P..tapi..saya dok menggila bekenan Galaxy Notes...tiba2 jadi gila sebab tengok S2 sangat lawa..laju...huwaaa...tp duit tadak!mula la pujuk2 bedmate ajak share sebagai tanda chenta kepada bini dia yang montel ni.

4.Berita terbaru dalam family mertua saya, adik ipaq saya pregnant (mama Nufail)..hohoho raya taun depan bertambah la cucu Tok Jerah..due bulan July..

5.27 November ni, adik perempuan saya nak kawen..syoknya..tapi selai baju baru pun saya tak buat..pakai ja la baju kurung raya yang dok segak2 lagi tergantung dalam almari..cakap bab kenduri ni..seronot sebab dapat jumpa sedara2..kawan2 lama di kampung...harap2 bertambah jugak..cucu mak saya taun depan../(bukan saya pregnant taun depan la)

6.Wani, BFF saya dari kecik, yang kawen bulan June aritu pun confirm pregnant...ramainya baby baru taun depan


2 comments:

shafila ismail said...

tp kila stay xdak isi lg. kak wani baru kawen ka????

Haslinda said...

ya, dia kawen June aritu.Rezeki Tuhan nak bagi tak sama bagi setiap orang.Ada la sebab musabab Tuhan nk bagi cepat or lambat.So banyak2 la berdoa

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...