Thursday, September 15, 2011

cerita pasal anak2 sebelum tidoq

Semalamkan..myhuby keja shift malam, kami dok ber3 ja la..saya balik keja..memang dah rasa aura2 penat sangat...nak kata banyak keja sangat kat opis..tk jugak..maybe sebab malam sebelum tu tidoq tak cukup..tidoq lewat..kemas2 umah lipat kain..

Jadinya pukui 9pm dah mengantok..tutup tv semua, bawak anak2 masuk bilik,tutup lampu..anak2 pulak..dok mata bulat lagi..

hang cuit aku, aku cuit hang..tau2 sorang mesti meraung, sat kakak, sat adik..biasa la tu..tp dah sebab penat sangat tengok depa ni tak lena2..kluaq bilik..buat susu tambah dekat depa..kot yang minum tadi tak kenyang..kot tk bleh lena..tak lena2 jugak..Zhea ok lagi paham bila suruh Bum & Sleep..dia ikut ja..Adeeb..angkat dia letak bagi baring..dia bangun jugak..pi naik atas kakak..gelak2 cuit2..keryau..ok..leraikan depa lagi...bagi baring..Adeeb mangkit..panjat katil pulak...Zhea pun ikut sama mangkit manjat katil lompat2 (bilik gelap sebab tutup lampu)..cuit pi cuit hg..keryau..pastu meloncat balik..dah 11pm time tu..geramnya..called hubby tak jawab..konon2 nak lepas geram...dok sat dia called balik...lepas geram pang pang pang..rasa cool dah..bagi anak2 baring...Adeeb mangkit lagi...golek2 pi kat kak dia...huwarghh...mama dia mmg mengantok tk hengat dah...zhea memang terkekek2 gelak main sungguh...last2 angkat zhea..letak luaq bilik..meraung sakan dia..masuk bilik..dia mcm dah nk lena..tp Adeeb kacau dia lagi...angkat Adeeb letak luaq bilik..dia rileks ja main2 mainan kt luaq..bukak pintu intai2 dia..dia nampak..siap lari2 lagi..haih...sabaq ja la...cekup dia bok masuk lam bilik..kakak pulak mangkit terlompat2...sekali..mama dia tempik!!!!!!!..TIDOQQQQQQQQ...memang sekuat2 hati..time tu dekat pukui 12...saheh jiran2 cakap aku ni gila apa suka menempik malam2 buta........hehe...tau2 jaga pagi kui 7am..cerah..myhuby pun dah balik keja...

**panjang berjela cerita..kalu tk paham pun tkpa, hanya tuan tubuh ja yg paham..semalam yang rasa nak mereng mengantok + melayan kerenah anak2.

apa2 pun anak2 mama sayang, mama sayang kakak & adik.sorry sebab mama hilang kawalan semalam..

pernah sekali..zhea buat perangai..saya cakap.."kakak..kakak tak sayang mama ka tak dengaq cakap ni..nanti mama takdak kakak nak duduk dengan sapa??" zhea jawab.."kakak dok dengan adik lah"
huwahuwahuwa..tak heran pun no...

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...