Wednesday, April 27, 2011

Pasal Zhea & Ohhh

woh..busynya..isk isk isk..bila la keja nk kurang ni..asik bertambah aja.

saja nk curi2 update pasal zhea.sekarang ni dah nampak mcm sifat ingin tahu..suka tnya macam2..

Situasi 1, jumpa pokok2 tepi jalan.

zhea:mama ni pokok apa?

mama:pokok kunyit

zhea:ohh pokok kunyit, mama mama ni pokok apa? (sambil tunjuk pokok lain pulak)

mama:ni pokok kayu...hehehe (sebab dah taktahu nk bg nama pokok apa, mak budak pun tak kenal semua pokok ok)

zhea:ohh pokok kayu

kekekeke teruk betoi mak budak ni..pasni mesti mcm2 soalan lagi :)


Situasi 2, kat dapoq tengah masak.

zhea:mama buat apa tu??

mama:tengah masak nasik ni, masak kt kakak la.

zhea:ohhh mama masak nasik, mama ni apa/?

mama:ni bawang

zhea:ohh bawang


hahaha kalu dia tnya apa2 mesti ada "ohhh" punya :P


lebiu zhea!

1 comment:

Ila said...

zhea dah banyak bertanya ek..mesti jenuh nak menjawab tu

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...