Wednesday, March 23, 2011

belagak kamu zhea

pada suatu petang, seorang kakak bernama zhea telah menolah adiknya Adeeb ketika bermain.Ini adalah kerana adiknya suka sangat mengekori kakaknya kemana sahaja kakak nya pergi.Mungkin si kakak berasa rimas sebab si adik ni suka menyebok.Lalu ditolak adik nya jatuh dan berbunyi gedebuk.Adiknya pun menangis sekuat hati,tetapi rasa sakit tidak seberapa, mengada jugak lebih.Maka bermulalah dialog si kakak dan si mama nya yang kadang-kadang berupa harimau jadian.

Mama:Zhea napa tolak adik, kakak tak sayang adik dah ka??

Zhea:Kak shangg(sayang) adik.

Mama:Abis kalu kakak tolak adik, nanti adik sakit,kakak takdak kawan, sapa nak kawan dengan kakak.Mama pun takmau kawan la dengan kakak sebab kakak takmau dengaq cakap mama.

Zhea:(muka kerut2 sambil pikiaq) herm...kakak ada Abam (Adam anak KakMidah),Kak Lah (Nabilah anak KakMidah),Mak (KakMidah),Tok (tok sebelah umah KakMidah)

Mama:Oh belagak no..nanti mama cakap kat depa jangan kawan kakak sebab kakak tak mau dengaq cakap mama.

Zhea:No no no

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...