Tuesday, January 11, 2011

Tuhan lebih sayangkan Ayah Saya

Alfatihah utk Arwah Ayah saya Haji Hashim Bin Othman yang telah kembali KeRahmatullah pada 4 Januari 2011 jam 8.15pm.Semoga rohnya dicucuri rahmat dah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

9Jan 1952-4Jan 2011 (59 tahun)

Salam Semua,
Sebenarnya saya masih dalam mode terkejut,sedih dan redha di atas pemergian ayah tersayang.
Rasanya dia takdak lah sakit kronik ka apa, biasa lah org tua2 ada sikit darah tinggi,jantung,kencing manis, tapi masih terkawal.

Ceritanya mcm ni, ari Isnin ayah saya ada sms saya "Ayah Tak Berapa Sehat,ulang Kelinik Saja.<,....13 Jan 2011 Mungkin Ka a/Star Jumpa pakar.inshaallah"
sms terakhir dia 3 Jan 2011 15:27
Saya terus called dia..tak jawab..tak sampai 5 minit dia called balik..saya tnya Ayah ok ka ni..dia ckp ok jgn risau..nak linda balik dak..takyah takpa ayah ok..cuma rasa tak sehat ja..bla bla sembang dia tnya zhea dah bercakap ka..haa..anak2 sehat..bla bla..ok..

Esoknya saya dah kerja, Selasa..pukui 2pm dia called, saya kt opis tgh buat kerja..dia tnya linda dok buat apa..saya cakap kerja la..ayah ok ka ni?nak linda balik ka..dia cakap ayah ok, boleh dok 'menguap' lagi makna ayah ok la..dia ckp takpa la linda dok kja buat lah kerja .ok..bye2 letak phone..(ayah saya mmg jenis yg suka buat lawak2 tak kira dgn sapa,sapa yg kenal dia..tau lah arwah macam mana)...Tapi tak sangka...............tu kali terakhir saya dengar suara dia...masih terngiang2 lagi dalam telinga saya...ayat2 terakhir dia..Saya pun tak aspect apa2 la...

Malam tu..saya tgh lepak2 dgn anak2 myhuby kt umah..sambil2 tgk myhuby tanam pokok kt balkoni km..tup2 ada call..saya dah terdetik dlm hati.."ayah"..skali betoi..sepupu saya ckp "linda ada berita buruk ni, ayah dah takdak"..saya tak nangis..sebak pun dak..trus blur..cuma terdiam..myhuby tnya "lin pasai apa ni, sapa call"..saya trus cakap "ayah saya dah takdak..saya dah takdak ayah la abang"..myhuby lak yg sebak..saya tgk dia sebak baru saya rasa nk nangis....anak2 nasib tgh baik2 ja time tu...Trus call abang saya..sb org called dia tak angkat..trus called kakak ipar saya..rupanya abang saya p masjid...

Menurut Mak saya, lps semayang Maghrib, ayah saya cakap dia sakit perut..mak saya cakap duduk2 mai nk sapu minyak..time duduk tu..dia cam mengaduh skit "adoi sakitnya"..trus mata pejam..sambil2 mak saya dok talkin kt telinga dia..dia sempat lah mengucap/.trus takdak..tak sempat ambulance sampai..Alhamdulillah..dia meninggal dengan mudah..tak sakit lama..nampak elok ja...

Esoknya masa nk dikapankan..kakak ipaq saya ckp.."tengok muka ayah mcm tengah dok lena ja" alhamdulillah..muka dia tenang sangat...

**Linda sebagai anak Redha dengan pemergian Ayah,semoga ayah tenang kat sana.Amin.


9 comments:

*Ojah* said...

takziah linda.. termenanges pulak baca entry ampa nie..

Ila said...

takziah.....

atia said...

takziah kak.. moga arwah ditempatkan di kalangan orang2 beriman.. al-fatihah...

HaNiKo AriYosHi said...

takziah....semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...Aminn

Anonymous said...

innalillah..ayah linda adalah seorang yang baik dan redha dengan pemergiannya kerana di suatu hari nanti kita juga akan ke sana..tiada apa yang kekal di sini..

from : zai

AhNgahDiaz said...

takziah k linda...

i_sofia said...

innalillah.. tarikh sama dgn arwah tokwan aku. Allah sayangkan ayah hg, insyaAllah, semoga dia diletakkan dikalangan org2 yg beriman..AMIN..

Haslinda said...

TQ Semua-Amin...

Wanie said...

Linda...sori lambat tau..
Takziah dari kwani ya...
Semoga ayah linda bersemadi dgn tenang dan ditempatkan dikalangan yg beriman...AMin

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...