Monday, January 17, 2011

14 hari

Pagi ni tgh drive sorg2 (mummy aku bwk sang wira lg okay), tiba2 mcm tringat kat ayah pulak.
Selalu pagi2 time saya kalut2 nak mai opis, ayah suka called..sembang2 kosong ja..tnya buat apa,nk p kja ka..,kja sronok ka..anak2 cemana..kadang2 tanya soklan yang sama berulang2.Saya layan kan aja.


Terngiang2 pulak suara dia kat telinga ni..
Tringat pulak dia suka suruh saya buat kopi..
Tringat masa saya masak gulai kat ayah, ayah saya suka gulai yang saya masak, tk pekat sangat katanya :P
Ayah saya ada kencing manis,darah tinggi tapi mild2 ja la..apa pun makan kena pantang..slalu bila dia/saya called saya mesti pesan ayah kena la jaga makan,jangan dok makan tak ketahuan hala..dia marah balik...abis dah semua ayah tak boleh makan..ayah nk makan apa..pastu gelak2..ayah saya ni susah nk marah orang..even saya sendiri..rasanya tak penah pun kena marah teruk2 dgn dia..


Tringat pesan ayah saya suruh simpan duit masa muda2, sb suh p Mekah muda2, tengah kuat senang nak beribadat.Insya Allah.


Dah 14 hari..moga2 roh ayah saya tenang di sana..Al-Fatihah.




2 comments:

wanie said...

sedihnya baca entry nih linda...teringat arwah ayah kwani jugak...sob..sob...sob

Haslinda said...

tu la..linda ari2 tringat..dok terbayang mcm ayah ada lg..dok terngiang2 suara dia..lawak2 dia..

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...