Thursday, December 9, 2010

Umah Bang Daut

Hai semua,

Entry sebelum ni ada cakap nak amik gambaq umah BangDaut lebih dekat kan.
Ni ha..jarang2 dah jumpa umah camni la ni, dinding buluh yang di anyam2, lantai dalam umah jgk lantai buluh..kt luar pakai lantai batang pokok nyoq.
Sian jgk, tp salute kt mak pak dia sb usaha jgk nk buat rumah sendiri, tak kalut mintak simpati orang.MakPak BangDaut ni muda lg..kira depa mcm lps spm terus kawen...bukan kes kaki dating ka apa..depa memang btoi2 suka sama suka..so org tua2 pun suruh kawen ja lah.

Ayah BangDaut ni kja jual ayaq tebu kt pekan kangaq..depan Pasaraya Aneka tu.Sedap ayaq tebu dia juai..fresh..takdak campoq ayaq gula langsung.Mak BangDaut pun kadang2 ikut ayah Daut utk tlg menjuai..kdg2 bila customer ramai..tak menang tangan.

Ok la kawen muda pandai cari rezki utk family..tk kacau mintak kt org.






Ni rumah dia dari luar, time ni nak ajak dia naik keta p kedai..punya la suka..
ujan renyai2 time ni..
ni lantai batang nyoq (kelapa)
Tengok la dinding umah dia, buluh2 yg di anyam..lawa jugak..tp serius kalu dok dalam umah dia memang tak panas.sejuk ja :P

2 comments:

Ila said...

wah,mcm best jer kan...susah nak cari umah mcm ni skrg kan

CikNan said...

home sweet home... kagum dgn parent bang daud... they are real survivor...

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...