Wednesday, November 3, 2010

Banjir lagi teruk dari 2005

Hello semua,

Tgk yang ujung tu..itu rumah MIL saya, aka umah suami saya yang terletak di Beseri Perlis.
Sebenarnya umah depa 2 tingkat, itu gambar ari 1st banjir..ayaq dah naik 3/4 kat tingkat bawah..berita terkini..seluruh tingkat bawah dah kna tenggelam ayaq..

Sedih..kat kpg hanya ada MIL & FIL ja dok umah tu..depa dah kna pindah ke Pusat Pemindahan Banjir, nasib ada makcik (adik my FIL) yang duduk depan umah mai tlg.Keadaan depa kt pusat tu..ok so far..makan minum smua cukup..sb tak ramai sangat yg duduk kt dewan tu..maybe byk depa pindah kan p skolah2 kot..Jangan kata anak2 tak amik port tau..kami semua pun akan balik weken ni utk kemas2 umah tgk apa yang patut..kalu nk balik sekarang jalan dah tutup..ayaq mai laju selaju lajunya..Baru time lunch tgh hari call katanya ayaq dok tepi umah..tak aspect nak masuk dalam rumah..skali dalam masa sejam..dah naik paras pinggang..nasib la jgk ada jiran2 & rescue team pertahanan awam kot menolong...

Yang sedehnya...barang la...semua confirm rosak..peti ais 2, mesin basuh 2..segala sofa yg baru bli raya aritu...ish....sempat selamat tv ja..tv lama lak tu...sedehnya..terkini..depa kata..mesin basuh siap dok tepi parit dekat jalan besaq lagi..punya laju ayaq mai..FYI, umah IL saya betoi2 tepi Empangan Timah Tasoh...dengar kata..sb ayaq dalam empangan dah tahap kritikal..sb tu depa terpaksa bukak pintu2 empangan nk bg ayaq kluaq..kalu biaq..empangan pecah..mau kedah perlis tenggelam kot..

Doa2 la harap banjir cepat surut..tak sabar nak balik dah ni...

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...