Friday, October 15, 2010

Kakak Zhea sayang

Zhea anak mama sayang,
dah besaq dah kakak sekarang,
dah 2 tahun pun,
Berjalan,berlari,melompat,memanjat semua dah pandai,
Dah pandai jeles2 kalu kadang2 mama tengah menyusu adik, dia pun kalut nak "bumbum" atas riba mama, (selalu saya akan cuba riba dua2 bila dua2 nak perhatian saya)
Dah pandai pilih baju, kasut mana nak pakai sendiri,kadang2 sampai gaduh2 la zhea ngn mama, sb mama tak bg zhea pakai baju tu, kecik, singkat, kasut pun sama..dah ketat, tp zhea nk jgk pakai lg, kdg2 nak pakai kasut bulu2 yang pakai dlm rumah tu, nk pakai p keluaq pulak.Skali ari tu siap pakai p Spital Pantai..hahaha (ala kasut bulu2 yg org pakai dlm bilik tidoq tu)
Pandai GIGIT adik! hehehe..baru ja semalam zhea dah berjaya gigit kepala adik,padahai 4 ari lps pun dah gigit jari adik sampai berparut, tapi mama paham, bukan zhea tk suka adik, zhea geram2 ja sb tgk adik ni montel sangat dan kadang2 mengada2 asyik nk suh mama riba or angkat ja, mengada sangat tau, lagi pun, zhea selalu nampak ayah suka main geram2 buat2 gigit2 adik, sebab tu zhea try kot , tak sangka adik akan menangis sekuat2 nya..sakit rupanya..sian adik..mcm2 la zhea ni..tapi skrg memang hobi dia menggigit pun, tgh testing kemantapan gigi kot :P




Zhea jgk dah pandai CAKAP banyak..


Semalam, tengah2 nak bagi dia tidoq, dah tutup lampu, nampak dia macam dah lalok2 dah pun.
Saya pun apa lg, ambik la hp bukak fb thru hp n etc..mmg dok tiktok2 kt hp ja la..
Skali zhea kalih tgk muka saya:
Zhea:Mama, ltak phone, ltak2 (sambil tunjuk bawah bantal, mmg mlm2 saya akan letak hp bwh bantal)
Saya:Napa pulak?Zhea kan dah nk sleep?

Zhea:ltak ltak, kakak nak shu (susu), meh meh jom bkak pintu (versi pelat2 la tp mmg bleh paham pun)

Yang rasa nk tergelaknya, dia maybe menyampah kot tgk mama dia ni..skit2 nak surf intenet bla bla..pandai pulak dia suh saya brenti main hp :D

Zhea sebenarnya dah boleh ckp mcm2 dah cuma pelat2 bahsa budak2 la..Kalu dulu, dia banyak mengajuk ja apa org ckp..kita ckp..dia akan ulang balik..

Skrg ok dah..kdg2 saya dok kat dapoq..dia mai "mama batpa" (buat apa)


Seronok tgk perkembangan anak2 macam2 kerenah, kadang2 penat pun jugakla bila sorg2 buat prangai.Adeeb lagu prangai dia plak, jenis nak suruh org dok kernyeh depan dia ja.Macam2..



No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...