Wednesday, September 1, 2010

Ramadhan 21~Ketam & Udang Fresh

Hoh..sedap gila, sb semua fresh2.
Nelayan baru bwk naik dari laut ja, myhuby yg beli dari Batu Maung awai2 pagi pukui 7am lg.
Geramnya tgk udang dok hijau lg tk kena air or ais..mmg fresh gila la.
Udang besaq tapak tangan tuuu...Ketam size biasa ja tp sb fresh mmg sedap la.Semua serba sekilo rm52 rasanya berbaloi la sb segar..klu bli kt market pun..harga rasanya mahai dari tu..dan tak fresh (hahaha brapa kali mau ulang perkataan fresh tu daa)
Ops..sila terlioq..saya yg dok tgk gambaq2 ni pun dok gulp gulp..telan ayaq lioq..terasa lg kesedapannya.
Lagi sedap sb suami terchenta yg masak :P saya hanya dok baring2 lepak tgk tv sambil layan anak2.TQ dahling !!
Udang bercili
huh..sedap..saya siap pepak kulit2 udang tu..keke dah sudah makan bru rasa luka abis kerongkong2..siap myhuby perli2 lg "tu kulit sepit ketam ada kt dapoq p la pepak, apa la sampai luka2" haha geram ja dgr..ya la sapa suh masak sedap sangat.

Ketam Kasturi (hahaha dia yg bg nama ni) entah apa2 ja.
Sebenarnya menu dia sama mcm Butter prawn tu..tp ganti dgn ketam

Nyam2..enak di makan bersama sayoq Pak Choy masak Oyster (itu saya yg masak)
Eh, ada lagi setengah kilo udang tu, nak masak apa pun taktau.Tapi goreng butter pun sedap kot kan :p
(terlioq lagi)


No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...