Friday, August 13, 2010

Ramadhan Datang Lagi

Salam Semua,

Alhamdulillah, ari ni dah masuk ari ke3 kita berpuasa.So far, ok la penat tu biasa la, sb bf kan Adeeb cepatnya lahai rasa dahaga, lps pump pun fuh!mencabar betoi rasa nk teguk ayaq kt toilet ja.Dahaga!Tapi sabaq dah nama posa, menahan diri dari lapaq dan dahaga :P

Bila mai ja bulan posa, seronok..asal bulan posa ja tringat kenangan2 masa SSL kt JKR dlu, sb bulan posa jgk la saya kenai ayah budak2 ni,bulan posa jgk la byk kenangan2 dgn dia...klu nk crita tk abis kot kt sini.byk sangat..bukak posa ramai2,ponteng kja p meronda tumpang keta buruk member,p pasar ramadhan sama2 (gediks)..malam2 bergayut kt phone time soq la.(besa la mengayat sakan lah kot).bla bla bla..sembang entah apa2..pastu raya pun..taun tu paling payah nk lupa la.siok!

Taun ni lg bermakna la dgn ada ahli baru dalam keluarga km (Adeeb) dan jgk dpt sambut posa kt umah baru.Dgn time nk bukak posa time tu la dia hek hek nak susu,nk lena, dgn kakak dia sampai naik atas meja sauk lauk sendiribelemoih2 meja dgn baju dia sekali!!Kalut la sementara anak2 nk besaq n paham mana boleh mana tak boleh.Tu blum time soq yg Adeeb jaga sama2 terkebil2 nasib tk keriau..makan la laju2 tkdan nk kunyah sb nk p kt dia.ha3.

Taun ni pun rasanya tk bleh lg nk p terawikh..anak2 kecik lg..tunggu la kot lg 4 taun depa dah cerdik skit.Surau kt bwh umah ni sentiasa penuh ja sauf dia.Insya Allah panjang umoq bleh join nanti taun2 berikutnya.

Menu berbuka, dah 2 ari beli ja..simple2 snagat, tkdak penuh meja mcm dlu lg, niat nk berjimat + berdiet skali.Takmau la membazir, klu dlu lauk sampai 3 4 jenis, la ni cukup kot 2 jenis + 1 kuih.Ayaq pun tk beli,hehehe bancuh ja kordial f&n tu, sedap pun sedap, jimat pun jimat,bersih pun bersihkan.Klu bli depa bantai guna ayaq paip yg tk masak tu ja.

Sahur, makan ja belen2 lauk berbuka, abis sangat goreng teloq tambah lauk.ok la so far bangun mood baik lg nak makan.

Ok lah, Selamat Berposa semua :P

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...