Tuesday, August 31, 2010

Adeeb~Updates

Hello semua,

Update tentang Adeeb dulu lah.Dah nak masuk 3 bulan dah pun, badan mantap berketoi2 mcm ahli bina badan plak.hahaha.Berat masa 2 bulan adalah 6.9kg, ni nk masuk 3 bulan tktau la berat brapa.Risau takut obesiti plak anak teruna saya ni.

Tapi bila badan montel2 ni syok gomoi2 geram2 kan :P

Adeeb dah pandai senyum,sembang2,jerit2.Dan jugak terer buat buih ayaq lioq, dah macam ketam ja nampak, lepas menyusu suka jilat2 bibir atas camni.


Dah pun belajaq naik buat sblum 60 ari lg.Tak mcm kakak dia dulu, dah nak setahun baru naik buai.Tp kalu tak naik buai, memang saya sendiri tk dapat nk buat kerja lain lah..selain dari mengernyeh kat dia saja.Adeeb ni pantang orang jauh sikit dari dia..mula la tercari2, bebel2 last2 keryau2..huwaa..penat jgk mama kdg2 Adeeb oit..


Lagi satu, klu dapat lena atas riba camni..lagi lah nikmat kat dia..cuba la angkat letak bwh suh tidoq tak dan 5 minit mesti dia jaga :(

Oh ya, Adeeb belum boleh meniarap lagi, baru gaya2 dok kalih badan dah, cuma nampak mcm berat pungkoq ja, tk boleh nak kalih meniarap lagi.Nampak jgk macam dia usaha, bila tk boleh terus nangis..hek hek hek bebai, usaha lg Adeeb.Tu la, badan montel sangat, kan dah berat.

Skrg minum susu 4oz, skali gok gok gok ja licin.Bulan puasa ni susu saya pulak petang2 ja dah mula berkurang.Nak dapat 3oz pun jenuh, risau jgk sebenarnya.

Bab breast feeding plak, Adeeb dah mula minum Enfalac a+ dah sikit2 kat umah kakmidah, stok susu saya bagi hari2 kadang2 tak cukup.Sehari ada kot sekali ja dia minum susu formula tu.Maka, saya di kategorikan x exclusive BF la dah kan, sb campoq susu formula, tapi kalu kat rumah mmg fully bf la.Memang dari awal antaq Adeeb p umah babysitter, saya dah bekal kan susu formula, takut nanti kalu EBM yg saya bagi tu tak cukup, jenuh berlapaq anak saya.Tapi skrg saya cuba kerapkan masa pumping kalu di rumah untuk memperbanyakkan stok susu saya.

Mudah2an susu saya akan makin banyak untuk Adeeb, dan dpt bg susuibu kat dia sampai umur setahun pun jadi la.Amin.





No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...