Friday, March 12, 2010

SPM 2009

Kemarin result SPM kluaq.
Alhamdulillah adik saya yg bungsu lulus dgn cemerlang.
Dapat 10A (5A+,3A,2A-) sungguh2 taktau penggredan SPM dah tukaq.
Masa zaman saya dlu SPM97 dia kira A1,A2,C3,C4 bla bla bla.Mau nk kira mcm la kira ada la jgk A walau pun tk sebanyak mcm adik saya :(

Malam sblum kluaq result ada YM ngn dia, konon mcm risau ja.
Tp entah tak rasa terkejut pun dgn result dia ni, sb mmg dah ramai budak2 la ni dpt straight A tu.Mcm dia budak MRSM Taiping, mak saya ckp ada beberapa kerat ja yg tk dpt smua A.
Tp saya akan heran kalau lah adik saya tak dpt smua A.

Syukur la, tp tk bleh nk hepi2 lebih..perjalanan masih panjang.
Harap2 dia buat yg terbaik lg utk masa depan, n pilih course yg terbaik nnti.

**Oh dalam 5 beradik kami,saya adalah yg tercorot ok (SPM saya tak segempaq depa, tp gred 1 lah jgk).Tp nasib bleh jadi org jgk :)
Adik bungsu n abang saya mmg budak MRSM (Taiping & Balik Pulau), so result dpa mmg dah tak payah tnya la, adik number 2 last ex-MCKK so lg lah tk heran skrg tgh practical dgn Renong Bhd klu tk silap la.Adik bwh saya(pompuan) pulak dah slmt jadi cekgu sbnrnya bleh ja nak amik course selain cekgu, tp sb dia pompuan, org tua2 suh jd cekgu ja senang.

Apa2 pun mmg saya sangat berbangga dgn depa (bukan nk blagak ok), walau pun dlu result SPM saya tak sebest mereka.haha tumpang tempias pun jadi la.Mana la tau nanti anak2 saya akan cerdik mcm pakcik2 ngn makcik depa.Amin...

1 comment:

Echa said...

waaaaa.. tahniah... sukanya tengok keputusan yang cemerlang ni... tahniah.. tahniah...

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...