Sunday, March 28, 2010

penatnya nk pindah umah ni.

helo semua,

Saya masih kt umah lama.still bleh online.kalu kt umh bru xbleh la lg,xdak streamyx,sb port xdak,maklumla kawasan bru.so,kna terminate streamyx yg ada n pakai broadband sementara port bru TM pasang.

Oh ya,esok mlm lori angkut brg mai,dpa cas rm70 per trip n rm50 sorg utk bwk naik brg.km amik 2 org jd rm100.sb kna amik ni,masalah nk bwk naik tilam king km yg xceluih lift.kna bwk naik kot tangga.my huby ada ajak adik ipaq dia dgn laki kakmidah skali.tp laki kakmidah mmg dh bgtau nk tlg mau nk angkat brg.

Penat jgk kan rupanya nk pindah,walaupun saya dh packing skt2 sbln awai.ada ja yg xkna.himpun2 jd byk jgk.

Dgn perut boyot 7bln sgt mencabar,di smping kakak zhea yg rajin menulung ni.he2.

Esok mlm plan nk tdoq sana terus tp pikiaq2 nk ngemas lg.mesti penat dgn kakak zhea yg suka tlg ni.my buby ckp suh zhea tdoq umah kakmidah ja la.tp entah la,hati saya rasa xbest tdoq mlm kalu zhea xdak.takut dia sedih tercari2 mama n ayah plak ptg2.sb tiap ptg time amik dia dr umah kakmidah npk mcm dia tenanti2 ja mama dia mai.siap dgr sora trus /yeyeah yeyeh lg dia.sian plak nk tgai lama2.zhea mama ni walaupun cenge skt suka jege2 mata,puk pgknq zhea bila zhea buas,hati tetap baik tau.he2.xsmpai ati plok,sedih...

So,mlm esok biaq ayah ja p antaq brg ikut lori.km dua dk umah lama ja dlu.tgu ayah siap kemas bru kita p tdoq sana ok.tgk la mlm lusa maybe...

Cat plak,feature wall kt living hall dh siap.lawa jgk even kaler yp saya xsuka ala2 bndera parti pmbgkang ja.huhu.

Sian ayah zhea penat dia mengecat sorg2.nk tlg dia xbg plak.takut letih sgt nanti bini dia ni.

Ok lah.nanti dh setle smua bru bleh amik gmbq n tnjuk kt sini.bru seperais skt.

*ish lg 1 susahnya nk tdoq mlm la ni..kalih kiri kanan mengah ja..

2 comments:

Wanie said...

budak2 nih depa dah macam tau waktu bila mama dok amik selalu...

*bila perut dah besaq lagi mengah nak tidoq melentang kan..kiri kanan pun dah rasa tak selesa...

*ada org tlg kri ka mlm nih?

Ila said...

memang letih pindah rumah ni bila2 dah ade anak..hehehe..dah rase ari tu...dgn awak yg mengandung mmg double letih kan..tp nikmat pindah umah sendiri tu mmg tak terkata...hehehe

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...