Tuesday, March 2, 2010

Hangat sungguh la kt Perlis!!!!!



*zhea tgh nyenyak tidoq sblum miaw2 mau gerak dia*

Helo semua,

Ya Allah..hangat sungguh la cuaca kt Perlis..Tuhan yg tau.

Sepanas2 Penang yg keliling laut ni, panas lg Perlis!! Patut la masuk berita Perlis negeri terhangat.

Kami sampai kpg umah saya,ari Sabtu petang pukui 6..still dok panas lit lit lg..tp bleh gagah sb kt umah byk pokok2 rimbun..ok la lg.

Dah sampai round2 kt halaman umah dlu, zhea round2 tgk kebun pisang,nenas & sayoq tok dia.Sambil2 dok kalut ligan "cat".Yang kucin tu pun..dok menggeletis kt kaki zhea saja tk p kemana.suka la tu!Melawat2 kolam ikan tok..sambil minum ayaq nyoq kt pangkin tepi sawah padi.Best la jgk...Aha..la ni org dok bakaq jerami..so bertambah panas (kan kakwani..la ni mau dok bakaq tu lg hangat kan..kering ja).Mmmg biaq ja zhea nk main tanah ka..korek apa ka..saja nk bg dia biasa suasana kt kpg..sb nk bg dia tk lupa bahwa dia mmg org kpg! hahaha.Mula2 dia dok "yek2 yek" cam geli la konon..tp dah lama2 tu..jenuh nk ajak masuk dalam mandi pun tkmau..syok main kt luaq..petik bunga,sapu sampah la..mcm2..

Dah dkt Maghrib terpaksa usung jgk zhea masuk dalam bg mandi, mau ikut dia nak dok luaq ja sampai malam..dah settle mandi smua..dia sebok tour dalam umah tok plak..abis la segala besen3 tok dia..dia atoq penuh ruang tamu..hahaha..mlm tu kui 1 pg bru dia llena..huwargh..mama dia dah nk bertukaq jd Hulk dah..geram dok pujuk tkmau lena..rasa sb panas sama tu..km pun tidoq kat hall ja..sb tkut nk tidoq dalam bilik..sure la lg hangat walau ada kipas ceiling yg laju pun..bilik sempit tu yg makin hangat kot..tidoq kt hall ok la lg..dalam2 dok ok pun..kui 1 bru lena..

Esok paginya kui 8 dah bangun cik zhea ni..tu pun sb kucin dok mai miaw2 kt tlinga dia..trus celapak bangun..klu tak..tk pukui 10 ka jgn harap dia nk mangkit..kalut mangkit ligan kucin plak..Siap2 bekpes balik umah Tok Beseri plak.

Kui 12 bru sampai umah tok Beseri (umah my huby), relaks2 lepak2 ja la...tlg masak apa yg patut..tp tk makan pun..sb entah tk lalu makan nasik..asyik nk minum ayaq ja..org lain pun sama..Bab panas tu..tok sah ckp la..sangat2lah...

Dah brapa kali tukaq baju..peluh2 siap basah baju.zhea pun sama la..mmg tinggai diapers ja la siang tu..ptg kui 4, km 3 branak dan la jgk lena..letih sangat..tp tk la lena nyenyak pun..sat2 jaga..sat2 jaga..Bangun dr tidoq..lepak2 luaq umah..sambil makan goreng pisang bersama ayaq nyoq yg sangat fresh.Best!

Malam pas maghrib dah bersiap nk balik Penang.Sempat singgah umah cousin zhea, umah Mukhriz ngn Mahera.Kui 10 mlm..bergerak balik Penang..Penatnya..

**asyik sebut hangat ja kan dalam entry ni..sapa2 yg dok blah Utara tau la kot betapa panasnya cuaca skrg...

**Gambaq..satu tu ja smpat amik.. :) takdan la.

2 comments:

atia said...

salam kak linda...

mmg panas pon skang nih.. kat cni kemain laa bunyi guruh bdentum dentam skali x turun pn ujan nyaaa.. kuciwa T______T

Wanie said...

sioknya dok kampung..kwani suka la.
tapi masyallah panas sungguh...sampai sakit pala...
dah la dok bakaq jerami...tambah panas la...

sakan la zhea dok kampung...leh main macam2...

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...