Wednesday, February 17, 2010

Zhea 18 bulan


Sat saja masa berlalu, dah 18 bulan dah kakak zhea ni..dalam erti kata lain setaun setengah dah..lg 6 bulan nk masuk 2 taun.

Jemaat lps bwk dia p monthly check up n cucuk utk 18 bulan..nama apa ntah cucuk tu..lupa plak..

Ok berat naik la ciputet jadinya skrg 10.5kg...rampingkan kan anak dara saya.
Time doc cucuk ok ja dia..tk nangis..cuma menjerit tgk jarum ja, bila dah nk kluaq dr bilik doc..ok ja..relaks dia "bye bye" kt doc n nurse.Dan main mcm biasa mcm tk jadi apa2 pun..ala tp umoq besaq ni..dah tk sakit kot kna cucuk kan.

Bab "buas" mcm biasa la..tk tercerita dah.Dgn kaki masuk lam pinggan la..geram jgk kdg2..Ckp pun dah byk la perkataan bleh..Gigi pun naik byk dah.

Lagi satu perangai dia terbaru..dia tkut kat org India n sewaktu dgnnya.
Yang ni rasa geram skit..zhea ni....mcm dia tu gebu sangat..buat2 takut kt org gelap2 plak dah :(
geram tau..tgk ja aci mana2 dia trus paling kot lain tutup mata..tk pun keryau meraung..apa pesen tktau la..kdg2 tersempak dgn cleaner kt lift pun..dia dah paling2 muka..padahai kwn tu bru nk serngeh kt dia..ish zhea..tk baik mcm tu....kakmidah pun bgtau benda sama..hehe..

Bab fanatik katun kt tv..erm...toksah crita la..penat ja mama bayaq bil Astro utk channel lain..asyik nk tgk Kaka (MMCH) ja..tak pun Ipin..kdg2 tgk2 malam suh bukak Ipin..nk muntah dah mama ni zhea tgk Ipin ja..kdg2 aku bg tau Ipin sleep..dia ckp "no no" terpaksa bukak jgk..ala dia tgk gmbr Ipin kt DVD tu mana ada sleep pun..klu tk bukak dia akan meraung2 sembam muka kt lantai plak..dah pandai merajuk la dia la ni..

Macam2 la..kakak zhea oit..walaucemana pun..tetap hepi melayan kerenah dia.

No comments:

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...