Tuesday, February 23, 2010

24 weeks (6bln) check up

ari ni ada appoinment dgn dr teh.dah 24 mgu dh,lg 16weeks to go.oh xsbqnya.

*berat mak bby ok,naik dgn jayanya tanpa segan silu
*berat bby estimate 660g.
*air ketuban ok cukup
*uri mmg teletak elok kt atas
*hb darah,blood pressure ok
*position bby kaki kt bwh ok.patut mama asik tekencin ja,dok tendang2 pundi kncin mama ya.
*gender bby BOY :)
yang gender ni 3 x checkup bru brani nk bgtau kt sini.sbnrnya dh tau dr 16weeks lg.cuma xbrani nk ckp apa2 sb mcm bru lg.tp ni dah 3kali scan dlm masa 3bln,mmg sah nampak kelelakiannya.cewah,kalu btoi km somi isteri akan ada sepasang dah.alhamdulillah.ala tp boy or girl km xkisah.dua2 tetap anak.xdak nk beza apa pun.sama ja.
*adik zhea ni,mcm kakak dia jgk,relax ja dk lam perut kangkang2 mmg senang nk npk la gender dia.zhea dlu 4bln lbh jgk dh npk,siap bet dgn doc lg.haha.

Apa2 pun syukur,npk ok semua.cuma mak bby la.rasa mengah sgt la ni.nk begerak byk rasa sakit tulang pgkoq.dr teh ckp skrg end 2nd trimster mmg akan rasa cpt mengah sb bby nk pelan besaq n makin active dlm perut.

Alhamdulillah.

3 comments:

i_sofia said...

mummy.. semoga semuanya selamat yer.. nnti hang beranak, aku nk p tgk, skali tgk umah baru.. hg jgn segan silu bagitau aku na.. :p

nooRjan said...

wow!!alhamdulillah..semuanya selamat...km pun x sbr nk tgk jr...hehe sure cute miut cam akak zhea jugak kan....

MeL MikaiL said...

wah seronok lah nnti dpt sepasang dah ;)

Cerita pasal kelaku anak 3 orang 2017

Adeeb, Affan & Zhea Zhea, Dah darjah 3, Yang paling kuat sentap dengan adik2 pun kadang nak terok2 merajuk, Paling kuat menjawab...